IMPLEMENTASI STRATEGI DIGITAL MARKETING DALAM MENINGKATKAN KINERJA PERUSAHAAN (Studi Kasus Pada Perusahaan Semeloto.id di Sumbawa)

Authors

  • Kristiana Universitas Teknologi Sumbawa
  • Muhammad Nur Fietroh Universitas Teknologi Sumbawa

Keywords:

Digital Marketing and Company Performance

Abstract

This research is the result of descriptive qualitative research which aims to answer how the implementation of digital marketing strategies in improving company performance is carried out by the Semeloto.id company in marketing or promotion through digital marketing to attract consumers who actively use social media. The determination of informants is based on the criteria formulated by the researcher with certain considerations or criteria. In the selection of informants for this study, the owner of the Semeloto.id company was Yunita Lestari. Data collection was carried out by interview, observation, account observation, and documentation on business management and marketing in the city of Mataram. From the results of this study, the implementation of Semeloto.id's digital marketing strategy in improving company performance, focusing through digital marketing, because promotion through digital marketing is more efficient and reduces costs and puts forward the form of promotion that is trending and is able to attract customer attention, and one of the things that interesting thing done by Semeloto.id, namely uploading content related to Semeloto.id products. From Semeloto.id's digital marketing style, it has a positive impact in improving company performance. With the strategies that have been implemented by Semeloto.id, it is able to attract potential consumers to buy Semeloto.id products and this can improve company performance. From the results of the above research, it is hoped that the implementation of the company's digital marketing strategy, Semeloto.id, will always have innovation and expand the market globally so that it can improve the progress of the companies and brands that have been built.

References

Penelitian ini merupakan hasil penelitian kualitatif deskriptif yang bertujuan untuk menjawab tentang bagaimana implementasi strategi digital marketing dalam meningkatkan kinerja perusahaan yang dilakukan oleh perusahaan Semeloto.id dalam melakukan pemasaran atau promosi melalui digital marketing untuk menarik minat konsumen yang aktif menggunakan media sosial. Penentuan informan didasarkan pada kriteria-kriteria yang dirumuskan oleh peneliti dengan pertimbangan atau kriteria tertentu. Dalam pemilihan informan penelitian ini owner perusahaan Semeloto.id yaitu Yunita Lestari. Pengumpulan data dilakukan dengan wawancara, observasi, pengamatan akun, serta dokumentasi di manajemen usaha dan marketing yang berada di kota Mataram. Dari hasil penelitian tersebut Implementasi strategi digital marketing Semeloto.id dalam meningkatkan kinerja perusahaan, fokus melalui digital marketing, karena promosi melalui digital marketing lebih efesien dan menekan biaya serta sangat mengedepankan bentuk promosi yang sedang trend serta mampu menarik perhatian pelanggan, dan salah satu hal yang menarik dilakukan oleh Semeloto.id yaitu kegiatan unggah konten-konten yang berkaitan dengan produk Semeloto.id. Dari gaya digital marketing Semeloto.id, ternyata memberikan dampak positif dalam meningkatkan kinerja perusahaan. Dengan strategi-strategi yang telah diterapkan oleh Semeloto.id mampu menarik calon konsumen untuk membeli produk Semeloto.id dan hal tersebut yang dapat meningkatkan kinerja perusahaan. Dari hasil penelitian di atas di harapkan diharapkan implementasi strategi digital marketing perusahaan Semeloto.id selalu ada inovasi serta memperluas pasar secara global sehingga dapat meningkatkan kemajuan perusahaa dan brand yang telah dibangun.

Published

2021-06-30

How to Cite

Kristiana, & Muhammad Nur Fietroh. (2021). IMPLEMENTASI STRATEGI DIGITAL MARKETING DALAM MENINGKATKAN KINERJA PERUSAHAAN (Studi Kasus Pada Perusahaan Semeloto.id di Sumbawa). Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 4(1), 14-21. Retrieved from https://jurnal.uts.ac.id/index.php/jmb/article/view/1044