PENGARUH LOYALITAS DAN KOMITMEN TERHADAP PENGHARGAAN NASABAH PADA BANK BJB KCP CIKAMPEK
Main Article Content
Abstract
Service procedures in marketing have a very important role for a company. By using a marketing strategy, a company will be able to develop, earn profits, and be able to maximize product sales volume and be able to maintain customer loyalty to the bank. This study aims to determine service procedures in increasing customer loyalty at Bank BJB KCP Cikampek. This study used an implementative descriptive method, namely interviews, observations, and literature or document studies. There are 2 sources of data used, namely primary data and secondary data. Primary data was obtained directly and secondary data was obtained through literature and other references. The results showed that the higher customer satisfaction, the higher customer loyalty. Bank BJB in creating customer loyalty gets the most satisfied answers from the statements of trusted bank employees.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© [2018] Jurnal Manajemen dan Bisnis, Program Studi Manajemen, Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Teknologi Sumbawa.
Artikel ini dilisensikan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi-NonKomersial 4.0 Internasional (CC BY-NC 4.0).
Melalui lisensi ini, penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak publikasi pertama kepada jurnal dengan lisensi Creative Commons yang sama.
Pihak lain diperbolehkan menyalin, mendistribusikan, menampilkan, dan mengadaptasi karya ini hanya untuk tujuan non-komersial, dengan syarat mencantumkan nama penulis asli, sumber publikasi, dan tautan ke lisensi, serta menunjukkan perubahan yang dilakukan jika ada.
Penulis diperbolehkan mengunggah versi terbit dari artikelnya ke repositori institusi atau situs pribadi dengan mencantumkan pengakuan atas publikasi awal di jurnal ini.
References
Alma, B. (2018). manajemen pemasaran. In Paper Knowledge . Toward a Media History of Documents (Vol. 3, Issue April).
Basuki, K. (2019). Bisnis Dan Lingkungan Bisnis. ISSN 2502-3632 (Online) ISSN 2356-0304 (Paper) Jurnal Online Internasional & Nasional Vol. 7 No.1, Januari – Juni 2019 Universitas 17 Agustus 1945 Jakarta, 53(9), 1689–1699. www.journal.uta45jakarta.ac.id
Dzikra, F. M. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Bengkel Mobil Ud. Sari Motor Di Pekanbaru. Eko Dan Bisnis: Riau Economic and Business Review, 11(3), 262–267. https://doi.org/10.36975/jeb.v11i3.284
Hidayat, R., Industri, J. T., & Madura, U. T. (2019). Pengaruh Kualitas Layanan, Kualitas Produk dan Nilai Nasabah Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Nasabah Bank Mandiri. Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan, 11(1), 59–72. https://doi.org/10.9744/jmk.11.1.pp.59-72
Manampiring, A. M., Nelwan, O. S., Uhing, Y., Kerja, D., Kinerja, T., Di, K., Pegadaian, P. T., Uhing, Y., Ekonomi, F., Manajemen, J., & Ratulangi, U. S. (2021). Jurnal EMBA Vol . 9 No . 4 Oktober 2021 , Hal . 670-679. 9(4), 670–679.
Octavia, R. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Nasabah Terhadap Loyalitas Nasabah Pt. Bank Index Lampung. Jurnal Manajemen Pemasaran, 13(1), 35–39. https://doi.org/10.9744/pemasaran.13.1.35-39
Sambodo Rio Sasongko. (2021). Faktor-Faktor Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Pelanggan (Literature Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(1), 104–114. https://doi.org/10.31933/jimt.v3i1.707
Suparyanto dan Rosad (2015. (2020). Pengaruh Pelayanan, Ketersediaan Barang Dan Lokasi Terhadap Pembelian Kebutuhan Pokok Di Pasar Tradisional Tambah Rejo Kapas Krampung SurabayA. Undergraduate thesis, Universitas Muhammadiyah Surabaya. Suparyanto Dan Rosad (2015, 5(3), 248–253.